9 Eylül 2016 Cuma

Eurovision FAN röportaj



1- Öncelikle kendinden biraz bahseder misin. Ne zamandan beri Eurovision'u takip ediyorsun? ESC senin için ne ifade ediyor?


Demon:
 Ben Ataberk Aydın. 16 yaşındayım. Antalya'da yaşıyorum. 2009 yılından beri Eurovision'u takip ediyorum. ESC bir yaşam biçimi. Kendine ait bir dünyası var. Kendine ait bir kitlesi. ESCye özgü bir müzik kültürü var. Bambaşka bir yer benim için. Bu dünyadan çok farklı. Bütün dünyada aynı şeyi seven insanların buluştuğu bir yer. Harika hissettiriyor. Ali Osman Yaşar: 1997 yılında doğdum. Eurovisionu 2007 yılından itibaren Kenan Doğulu ile tanımaya başladım ve çok sevdim.Uluslararası bir yarışmanın bir ülke için önemini çok güzel anlatan bir yarışma. Diğer yılları da eksiksiz takip ettim. 2013 ve 2014 yıllarını TRT yayinlamadigi için canlı takip edemedim ama daha sonra 2000-2016 arasını internetten izleyerek takip ettim ve bugün birçok eurovision şarkısını hala dinlemekteyim. Birbirini tanımayan birçok insanın bir arada farklı bayrakları sallamasi da eurovisionun hoşuma giden diğer bir yanı. Kısaca eurovision benim için uluslararası birlik ve beraberliği az da olsa arttıran, kesinlikle her ülkenin katılması gereken izlediğim en güzel programlardan birisi. Mustafa MZW: merhaba ben Mustafa 16 yaşındayım 2009 yılında Eurovision şarkı yarışmasının büyük bir fanı oldum Eurovision benim için bir yaşamdan daha öte çünkü yarışma hayatımın her yerinde her zaman takip ediyorum bu sayede Avrupa'dan birçok şarkıcı keşfediyorum bu beni gerçekten mutlu ediyor. Cenk Aydın : Merhaba öncelikle herkese.Kendimden sıkı bir ESC takipçisi olarak tanıtmam(Bu röportajı yapan herkes gibi) yeterli olur diye düşünüyorum bu röportaj için.Ben Eurovion'u tam bir takipçi olarak başlamam 9 yaşımda başladı. 2006 senesiydi ve ailecek Eurovision izleniyordu. Tabii ki küçük bir çocuk için balkan müzikleri sıkıcı geliyordu o yaşta ve ben arabalarımla oynuyordum ta ki Finlandiya Hard Rock Hallalujah çıkana kadar o kostümler o insanı heyecanlandıran rock parça beni de heyecanlandırmıştı ve ilk kez sonuna kadar izleyip oylama sistemini görmüştüm. E sonunda da beğendiğim şarkı birinci olunca her sene izlemeye başladım.ESC benim için gerçekten eğlendiğim bir yarışma programı diyebilirim.2010 Norveç'in sloganı(Share the moment) gibi 30-40 ülkeyle aynı anı paylaştığımız politik oylamalarla herkesi bazen kızdıran ama sonunda hak edenin kazandığı yada en azından derece yaptığı yarışmaydı eskiden.. Eurovision Turkey : 18 Yaşında Siradan bir genç.

2003 Yilindan beri takip ediyorum. Eurovision benim hayatim olmuş Olmazla olmaz

Eurovishare:
Merhabalar ben Eurovishare Sayfası editörü ile buluşmam ilk olarak 2007 yılında henüz daha 10 yaşındayken başladı, şaşkın şaşkın izlemiştim o sene, anlamaya çalıştım o gün Kenan'dan duyduğum 'Helsinki are you ready' sözü hala aklımda.Ama tamamıyla Eurovision fanlığım 2010 yılının Şubat ayında Manga'nın şarkı tanıtımından sonra başladı o günden sonra artık Eurovision'u tam anlamıyla benimsemiş, yaşam tarzı haline getirmiştim ve o duyguyu yıllar geçmesine rağmen kaybetmedim, her geçen gün dahada katlanarak arttı. ESChalley: Herkese merhaba! Ben Gökhan Taş, 20 yaşındayım ve kendimi tanıdığımdan beri Eurovision fanıyım. 2008 yılında yarışmayı tam olarak takip etmeye başladım ve 2011 yılında şimdiki adıyla "ESChalley" olan "Time of Eurovision"u kurdum. 2016 yılında da Eurovision'u ilk kez canlı izleme fırsatım oldu. Eurovision tam anlamıyla benim hayatımı baştan aşağı etkileyen bir organizasyon. Her Eurovisionseverin de olduğu gibi benim de her günüm Eurovision ile geçiyor. :) KCTV : Merhaba, Eurovision'u aslında ailecek hep takip ederdik. 2004 yılında kazandığımız anı hayal meyal hatırlıyorum fakat fanatik anlamda takip etme sürecim sanırım 2009 veya 2010 yılından itibaren olması lazım. Eurovision benim için her şeyden önce farklı bir tutku. Nasıl insanlar spora bağlanıyorsa benim de bağım Eurovision'a, daha doğrusu müziğe tutkum öyle. Turkmenistan HY FAN : Ben Vopaýev Aliýar.Türkmenistandanim.Simdi Rusýada Sank-Petrburk sehrinde devlet Tip unuversitetisinin 2 nji sinf övrenjisiýim...Ne kadar Tipi seviýorsam müzigide o kadar seviýorum...Keman calabiliýorum.Iýi calamiýorum ama idare eder:) Birazda siir okumaýi cok seviýorum.Ben acikçasi Eurovision çocukken duýordum ama tamamen ne anlam verdigini bi ýarişma oldugunu 10 ýaşlarimda bilmiýordum...Sonra bi gün tamamen TRT ýi acdik ablamla baktik Euroviziýon sarki ýarişmasini canli gösteriýor. Ilk hayal kiriligina ugradik.Makdadimiz ablamla dizi izlemekdi..Ama ilki o gün heýcani ýaşamiziz. Ondan sonra Eurovision nedir anladim...Eurovision bence dünýanin her devletinin dövde gösterisi ýapdigi bi arena.Evet bizim ülkemiz katilmiýor ama kardeş ülkemiz Türkiýem vardi...Yarişmada Kenan Dogluýdu...O günden beri hep beni heycanlandirdi. Ama simdi Türkiýenin katilmamadi beni cok derinden üzüýor malesef. Cûnki o arenada olmaýi, devletini, bayragini gururla temsil etmeýi hak eden o kadar cok sanatci varki...Bi gün umarim...ESC benim icin ifade etdigi cok sey var ama en önemlisi böýle bi seyin var olmasi...Her sene o heycani josguyu million million insanlara ýasadabilmesi!...

2- Türkiye'nin Eurovision geçmişine baktığın zaman keşke dediğin olaylar var mı ? ve şu an yarışmaya katılmamamızı nasıl değerlendiriyorsun ?
Turkmenistan HY FAN : Türkiýenin Eurovision tarihi bence inişli cikişli.Beli bi grafiýe sahip degil ama gurur verici ýillarin olduguda mutlu ediýor beni! Kesge dedigim olaýlar öyle cok ki bi baslarsam susamam diýe korkuýorum.Ama nafile olmusla olacaga care ýok.Bu konuda kizgiligim sadece TRT kanalina.Neden dogru sanatcilari göndermiýorlar anlamiýorum...Anket ýapdiginda basga sanatcilar kazaniýor..Giden-de basga bi sanatci..Bu nedir anamiýorum.Misal son katildigi sen anketlerde Hande Yener, Atiýe, Murat Boz son 3-e kalmisdi.Ama giden Can Bonomo...7 nji olmudu ama o sene gitmeýi her sene oldugu gibi 1 isim hak ediyordu.Ben onun fani oldugum icin degil herkezin bildigi gercekleri söýlüýorum. Hakeden HANDE ÝENERDI.Ondan sonrada ara verme karari aldilar.Ondan sonrada tik yok...Bu senede okadar Türkiýe Eurovision Tiwitter sayfalariýla tag ýapdik sesimizi TRT ýe duyurabilmek icin. Ama bu senede hic umudum ýok...Ama gercekden ýanilmaýi istiýorum.Katilsin artik TÜRKIÝE! Eger katilirsada basarili olabileceklerini düsündum sanatcilar:Hande Yener, Aynur Aydin, Edis... Umarim katiliris ve hakediýor Demon: Tabiki var. İşler her zaman istediğimiz gibi gitmiyor. İnişler, çıkışlar, sürprizler... Geriye dönüp baktığımda ilk keşkem Manga için. Norveç'in hazırladığı o kötü sahneyi o kadar güzel kullandık ki. Her şeyle o kadar mükemmeldi ki. Lena'nın şovuna her baktığımda keşke biz kazansaydık diyorum. TRT aslında halkın aynası yani 2013'e kadar hayatımızda eğlence vardı ve Eurovision'a katılıyorduk. Ama sonra 'haksız oylama' adı altında çekilmeyi tercih ettik. Bunu gerçek olarak görmüyorum. Her oylamada Azervaycan'a 12 veren bir ülkenin haksızlığı bahane ederek çekilmesi çok mantıksız. Bence asıl neden muhafazakâr toplum yapımız. 2014'te halk Conchita'yı görse nasıl bir tepki olurdu bilmiyorum. Bizim bu muhafazakârlığımız ve eğlenceden uzaklaşıp dünya sorunlarıyla uğraşmaya başlamamız TRT'ye yansıdı ve artık katılmıyoruz. Katılmalıyız çünkü bu dünyada yaşanan onca kötü şey varken insanların eğlenecek bir şeye ihtiyacı var. Bizim de çok yetenekli şarkıcılarımız var. Neyi bekliyoruz anlamıyorum. Ali Osman Yaşar : Keşke dediğim bir olay olarak bazı yıllarda şarkı seçimlerine dikkat edebilseydik. Bizi temsil eden şarkının da Trt'nin değil Isveç'teki gibi melodifestivalen gibi bir program şeklinde belirlenmesini isterdim ama biliyorum ki bizim eurovisiona katılmak isteyen çok fazla şarkıcımız yok. Kuşkusuz en büyük keşkem tabii ki son 4 yılda da eurovisiona katılsaydık diyorum. Nitekim son katıldığımız 10 yılda fena derecelerimiz yok değil. Trt'nin oylama sistemine haklı olarak isyan etmesini doğru buluyorum ama kesinlikle bu 4 yıl eurovisiona gitmemekle olmamalıydı. Oylama sistemi değişti ve Jamala Türkçe bir şarkıyla kazandı. Bunu biz de yapabiliriz. Artık eurovisionda bayrağımızı sadece Azerbaycanlı sanatçıların elinde değil kendi sanatçılarımızın da gururla sallamasını istiyorum

Mustafa MZW:
2013 yılından beri yarışmada olmamak beni gerçekten üzüyor diğer ülkelerin bayrakları yer alırken insan ister istemez kendi ülkesini istiyor keşke katılsak ama maalesef ki bazı küçük nedenlerden dolayı katılamıyoruz. Türkiye'nin 2011 yılında yanlış sanatçı seçimi bence çok yanlıştı keşke onlar seçilmeseydi ayrıca yarışmadan çekilmemiz bence en büyük keşkemiz olacak ileride CenkAydın : :Türkiyenin Eurovision tarihine bakıca benim tek keşkem gidecek olan sanatçıya karışılması.Buna örnek verecek olursam Sertab Erenerin şarkısına bizi böyle temsil edemez tamamen ingilizce şarkıyla çıkmayalım diye mecliste konu olurken kaldı ki kadının birinci olması ya da Gülserenin ve Sibel Tüzüne zorla Türkçe şarkıyla çıkartılması ve giydiği kıyafete kadar TRT tarafından karışılması benim keşke yapılmasaydı dediğimdir.Şu an Eurovision'a katılmama bahanesini yeterli bulmuyorum çünkü geçmişte bize yapılan haksız oylamalara rağmen 1975 ten beri katılmaya devam etmişsek şu andakini sadece insanların aklıyla dalga geçmek olarak görüyorum. Eurovision Turkey: Keşke 2005 yilinda Başka sarkici seçseydik. 4 yildir katılmıyoruz saçma sebepler yüzünden 2017'de mutlaka geri dönmeliyiz. ESChalley: Türkiye'nin Eurovision geçmişine baktığımda "keşke" dediğim bazı olaylar var. Keşke Sırbistan gibi etnik ballad tarzı şarkılar yollayabilseydik, keşke Türkiye kültüründen daha fazla şarkı gönderebilseydik. Bizim kültürümüz inanılmaz derecede çeşitli ve bunu sahneye yansıtabildiğimizi düşünmüyorum. Yarışmaya katılmama konusuna gelecek olursak, bu kararın kesinlikle siyasi olduğunu düşünüyorum. Bize haksızlık yapılıyor... EuroviShare: Tabiki de bayrağımızı her zaman skorbordun en üstlerinde görmeyi isterim ama keşke denilecek bir şey görmüyorum çünkü her ne kadar yarışma adı altında olsa da Eurovision'u bir festival olarak görüyorum, her anını yaşamaya çalışıyorum. Yarışmaya katılmamamız ise TRT'nin kendiyle çeliştiğini gösteriyor.2013 senesinde oylama sistemini ve komşu komşu durumunu öne sürerek katılmadılar fakat TRT şunu unutuyor bu yarışmada Avrupada yaşayan vatandaşlarından en çok oy alan ilk 5 ülkeye Türkiye kesin girer bu da San Marino için haksızlık değil mi o zaman?Onlarda benim Avrupada vatandaşım yok deyip yarışmaya katılmasın öyleyse.

KCTV : Türkiye bence Eurovision'da her zaman iyidi. Derecelerimiz iyidi, şarkılarımız bir şekilde her yıl kendinden bahsettirirdi. İnsanlar Eurovision akşamları Türkiye'yi canı gönülden desteklerdi, sıra Türkiye'ye geldiğinde nefesimizi tutup performansı izlerdik. Keşke dediğim olay kesinlikle katılmaktan vazgeçmemiz. Böylesine farklı, eğlenceli bir platformdan yalnızca kurallardan dolayı çekilmek bence çok anlamsız. Puan sistemini beğenmiyoruz, onu beğenmiyoruz şunu beğenmiyoruz. Fakat olay gerçekten kazanmak mı? Veya iyi bir derece yapmak mı? Bence kesinlikle değil, ve asla da olmamalı. Önemli olan sanatçımızı tanıtmak, şarkımızı dünyaya sunmak ve her şeyden önemlisi bu büyük heyecanda yer almak. 3- Eurovision tarihine baktığın zaman en başarılı 3 ülke ve bizim en başarılı olduğumuz 3 seneyi değerlendirir misin ? KCTV: Aslında her ülke bence kendi içinde çok başarılı performanslar sergiliyor. Ufacık ülke San Marino bile performansıyla bizi eğlendirebiliyor veya hüzünlendirebiliyor örneğin. Şarkılarını en beğendiğim ülkeler her yarışma değişebiliyor fakat genel olarak İsveç, Danimarka ve Norveç ulusal finallerini büyük heyecanla takip ediyorum. Türkiye'nin en başarılı olduğu 3 senelerden en önemlisi elbette ki kazandığımız yıl 2003. Diğer yıllarda ise MaNga 2010 yılında herkesi etkilemişti. Son olarak da 2009 yılında Hadise'nin şarkısını tüm Avrupa dinledi ve çok sevdi kesinlikle. EuroviShare: Kesinlikle en başta İsveç gelir çünkü Ulusal Finalleri Melodifestivalen'de yarışan şarkıların hepsi Eurovision'da ilk 10 için kendine çok rahat yer bulabilir.Diğer bir ülke ise şimdilerde pek derece alamasa da en çok kazanan ülke İrlanda.Üçüncü olarak da genel olarak tarihine baktığımızda Birleşik Krallık'ı söyleyebilirim. En başarılı olduğumuz sene tabiki 2003 senesi.Tam Türk ezgileri taşıyan bir müzik, inanılmaz sahne şovu ve tabikide işin en önemli kısmı tanıtımın da çok iyi olması bizi birinciliğe taşıdı.İkinci olarak 1997 bizim için bir devrim oldu şarkıda çok iyiydi.Üçüncü olarak da 2010 senesini söyleyebilirim Manga gerçekten çok güzel bir iş çıkardı o sene.


ESChalley:
Eurovision tarihinin en başarılı üç ülkesi İsveç, İrlanda ve Ukrayna'dır bana göre. İsveç'in kalitesi ortada, İrlanda kazanma rekorunun sahibi ve Ukrayna her sene muhteşem şarkılar gönderiyor. Türkiye'nin en başarılı olduğu yıllar ise 2003, 2009 ve 2010'dur bana göre. Eurovision Turkey: En Başarılı 3 ülke Isveç İrlanda ve Birleşik Krallik. Bizim en Başarılı senelerimiz tabii ki 2003 ,2010'1997 Dogru ve guzel şarki ile katildiğimiz zaman ilk 5 garanti oluyor. CenkAydın : Eurovision tarihinde yarışmayı ciddiye alan bir İsveç var kesinlikle şüphe götürmez.Adamlar bu sene hem çok güzel ağırladı hem de ABBA dan başlayarak gelen Eurovision tarihlerini ard arda göstererek Eurovisionun ülkeler arasında tanınmışlığı ve saygınlığı getirdiğini güzel anlattı.İsveç dışında 2. Ukrayna 3.Azerbaycan En başarılı olduğumuz seneler 2003 2004 2010 bence öncelikle direk televizyondan izlediğim 2010 ile başlayayım.2010 MaNga gerçekten hem performansla hem de şarkının anlamıyla müzikle birinciliği hak ettiğimiz bir yıldı ama şu bakış açısıyla bakıyorum 2. liğe avrupanın çatur çutur ingilizce bildiğini tek dinleyişte abi ne kadar da anlamlı sözleri falan diyecek biri yoktur oy kullanan kesimden bahsediyorum.Bundan dolayı Lena'nın anlamsız ama akılda kalıcı bir müzikle çıktığından ve biraz da jüriden dolayı alıp götürdü diye düşünüyorum 2.lik kötü değil ayrıca çok kasmaya gerek yok sen güzel şarkı gönder biz gurur duyalım Avrupa'nın da gönlünde birinci olsak yeter bence :D maNga az ödül almadı Avrupadan sonuçta.2004 benim sonradan baştan sona izlediğim Avrupayı ağırladığımız gurur duyduğum başka bir sene. Athena grubu bizi çok güzel evimizde temsil etti hakikaten ve 1. olur 2. olur 4. olur önemli değil çok güzel bir puanla bitirdiler ki 2010 a kadar benim için hep böyle 1. olan da hak etti ilk dörde giren de sadece o tür müzik kazandı diyorsunuz farklı tarzda olduğu için hepsi kendi alanında birinci oluyor bence. 2003 Sertab ile ilgili kısa konuşacağım 2 puan farkla kazansak bile birinci açıkça belliymiş tamamını izleyince anlaşılıyor bence.Teşekkürler röportaj için :)

                                           
Mustafa MZW: Bana göre Eurovision tarihinin en başarılı 3 ülkesi kesinlikle Rusya, İsveç ve Azerbaycan'dır. Gerçekten bu ülkeler ülkelerinin özellikle son yıllarda en ünlü şarkıcılarını görevlendiriyor ve gereken önemi veriyorlar. Bana göre en başarılı olduğumuz yıllar 2009, 2010 ve 2003 bu üç yılda da gerek sanatçılar gerek şarkılar ve performanslar bizi başarıya götürdü. Doğru sanatçı ve şarkı seçimiyle nasıl başarı getirdiğini gördük Ali Osman Yaşar: Bence İsveç, eurovision tarihinin en başarılı ülkesi. 6 kez birinci olmuş ve 7 birincilikli Irlanda'nın ardından geliyor. Birinciliklerinin dışında birçok ülkenin eurovision şarkısının bestecileri İsveçli. Kuşkusuz son 10 yıldaki eurovision tarihine de bakarsak İsveç eurovisionda muhteşem bir ülke. İskandinavya'nin incisi İsveç'in ev sahibi olduğu yıllar da şarkıları kadar güzel. İsveç'in ve aynı zamanda eurovisionun en beğendiğim şarkısı Mans Zelmerlöw-Heroes 2.olarak Gözüme çarpan ülke Rusya. Her ne kadar 1 kez 1.olsa bile Rusya'nın birçok yılda önemli dereceleri var. Son 5 yılda bu zaten çok açık görünüyor. Rusya'nın eurovisiondaki en beğendiğim şarkısı ise Sergey Lazarev - You are the only one 3. Ülke ise İrlanda. Son yıllarda pek başarılı olmasa da 7 kez birinci olarak eurovision şampiyonluklarına 90'lı yıllarda el koyan bir ülke. Bütün şarkılarını bilmiyorum belki daha güzeli vardır ama En beğendiğim şarkıları 2011 yılında Jedward Lipstick Bizim en başarılı olduğumuz 3 yıl bence tarihlere göre gidersek ; 1997-Şebnem Paker &Grup Etnik -Dinle. Belki de bu şarkıyla eurovisionda önemli dereceler yapacağımızın sinyalini verdik ve 6 yıl sonra ilk ve tek birinciliğimiz olan yıla geldik. Sertap Erener'le bu mutluluğu ilk kez yaşadık. 2003-Sertap Erener-Eweryway that I can Kesinlikle Eurovisiondaki en büyük başarımız. 2010-Manga-We could be the same Eurovision tarihimizde 1. 3. 4. Olmuştuk sadece 2.lik eksikti onu da Manga tamamladı. Eurovision tarihimizin en büyük 2.başarımız diye düşünüyorum. Demon: Birinci kesinlikle İsveç. İsveç sevdalısı değilim ama haklarını yiyemem. İkinci 7 birinciliğe sahip İrlanda. Başarısız bir ülke 7 kez kazanamaz. Ve üçüncü Rusya. Bugüne kadar yarı finali geçemedikleri bir yarışma yok. Mükemmel bir şarkı yapıp kazandılar diyemem ama özellikle son zamanlarda kaliteli şarkılar yapıyorlar. Bize dönecek olursak bence en başarılı yılımız 2009. Hadise o yıl en azından ilk 3'ü hak etmişti. İkinci 2003. Birinciliği elde etsek de bana göre Hadise Sertab'dan iyiydi. Üçüncü ise 2010. Manga'nın kazanması gerektiğini tekrar ediyorum.

Turkmenistan HY FAN :
EUROVISION tarhine benim her ýil takip edegime göre en basarili ülkeler böýle 1 Isvec 2 Russia 3 Norveý 4 Azerbaýcan 5 Ukraýina Ama bunlarin icinde en iyi sekilde adepde olan iki ülkenin Russia ve Isvec olduguna inaniýorum.Russia her sene ilk 3 de...Gecen sene 2 nji olmusdu bu sene 3 nji oldu. Isvec desen bi sen ara ile iki sene 1 oldu... Ben Russiada okudum icin burada halkin istedigi sanatciýi gönderdiklerine eminim.O kadar cok konsentre olyor ki halk buna ve basari hic bi zaman tesadüf degildir.Ama bu sene bilemiýorum katilirmi?! Ukrayina ile aralarinda... Ama eger bu sene Ukrayina ýarismayi düzenliýememe gücû ýetmez se Russiada olur gibime geliýor...A bide bende Ukrayinaýi bize yakin oldugu icin duyorum..Su an cok karisik...Durum iyi degil yani.Türkiyenin Eurovisionda en iyi oldugu senler bu sanatcilar katildigi sanatcilardi: 1 SERTAP ERENER(1) 2 HADISE(4) 3 MANGA (2) Ama ýine de dogru sanatciyla dogru sarkiyla katilira cok basarli olacagina eminim...O kadar güzel sarkilar üreten sanatcilariniz, yorumculariniz varki onlar o arenada olmaýi fazlasiyla hak ediyor. Bu roportazda oldugum icin tsesekürler! Bariş olsun, huzur olsun, müzikle haýatiniz dahada cok güzel olsun!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder