10 Eylül 2016 Cumartesi

Işıl Yücesoy Röportaj






-Son plak kaydınız üzerinden tam 37 yıl geçmişken 10 şarkılık yepyeni albüm ''zamansız'' ı müzikseverlerle buluşturdunuz. Bu kadar ara verip sonrasında tekrar DEV bir albüm yapmaya nasıl karar verdiniz ?

Hiç böyle bir kararım yoktu . Hatta müzik dinlemenin dışında ya da dost meclislerinde söylediğim bir iki şarkının dışında müzik sayfası benim için tamamen kapanmıştı. Ama Hakan eren karşıma böyle bir şey yapalım teklifi ile çıktığı zaman heyecanlanmadım değil ve sonraki bir iki gün içinde de bu heyecan eyleme dönüştü ama şimdi diyorum ki iyi ki ikna oldum iyi ki beni kandırdı. Aslı'na bakarsanız riskli bir macera olabilirdi. Dinleyici potansiyeli,ritm,teknik , toplum tarafından kabul gören alkış alan parçaların farklılığı,benim ne kadar bu yeniliklere adapte olabileceğim noktası .... Bütün bunlar benim için soru işaretiydi. Ama sonra düşündüm ne kaybederdim ki en kötü ihtimal "olmamış,hadi Can'ım sende " denilirdi. Ama benim içimde en azından keşke yapsaydım kalmazdı. Ve albüm yapmaya evet dedim. Bir şey üzerinde çok titizlikle durduk. Asla benim tarzımdan taviz verilmeyecekti.  Öyle de yaptık ve zannediyorum doğru bir karar verdik. Bütün geri dönüşümler yapılan yazılan kritikler bunu gösteriyor. 



-  Tam da piyasa tıkandı denmişken ayrıca ülkemizde her geçen gün farklı olaylar meydana gelirken Bu dönemde albüm çıkarmak risk değil mi ?


Risk almadan hiç bir şeyin başarılamayacağını bilecek yaştayım . Bence yaşam doğduğunuz an itibariyle bir risk. İnsan bir şeylerin altına elini koymadıkça tat alınacak bir şey değil. Albüm üstelik de bir ufak şanssızlıkla 15.Temmuzda çıktı.. Ama olsun . Doğrusunu yaptıysak er geç kendi dinleyicisiyle buluşacaktır. Ayrıca galiba ben bu kaosa alıştığım . 😂😂Hayatımda hiç bir şeyi kolay edinmedim . Çocuğumu bile 45 yaşında doğurdum . Zor sağlık koşullarında . Ama bugün 25 yaşında aslan gibi bir genç kızım var. Bu da bana bir öğreti oldu. Demek ki inanarak yapılan bir şey mutlaka bir gün yolunu bulur

-Aslında tiyatro eğitimi aldınız. peki şarkı söylemeye müzisyenliğe nasıl adım attınız? o dönemlerde bir akıl hocanız var mıydı?



                                  



Galiba benim akıl hocam her zaman sezgilerim ve hayatın içinde ,halkın arasında olmam oldu. Ve de sanırım uzun süreli hep aynı işi yapmak istememem. Kendimi o olayın içinde sıkışmış gördüğüm anda ya da kendimi tekrarladığım duygusunu yaşadığım anda kulvar değiştiriyorum 😂😂


- inanılmaz bir kariyeriniz var dudak uçurtan projeler, başarılar... bir idolsünüz! Pişmanlık duyduğunuz olaylar ya da keşkeleriniz var mı.?

Ay estafurullah . Ama özellikle sinemada çok seçici olduğum doğrudur. Hiç bir şeyden pişmanlık duymadım bu güne kadar. Yapılan her şey insanın kendi isteği ile olmuştur. Eğer önden girdiğiniz işin çok başarısız olabileceğini de düşünürseniz pişmanlık duymanız biter gider . Keşke ise yaşamımda pek olan bir şey değil . Vah vah ben bunu neden yapmadım diyene kadar riski al yaşa gitsin. Sonuca her zaman ders çıkarıcı olarak bakarsan eğer

- Annem sizi gördüğü zaman 'Devlet gibi kadın' der. :) her neslin gönlünde taht kurmuşsunuz. Şimdiki dizi ve film piyasasını nasıl değerlendiriyorsunuz ?


Bu cevabım alttaki sorunuza da verilmiştir. Şimdiki önceki diye bakmamak gerek . Şartlar teknik toplum o kadar değişime uğramıştır  ki   Bu koşullarla iş yapmıştır sektörümüzdeki insanlar.  Örneğin ben en son anımsadığım kadarıyla 16 kanal stüdyoya girmiştim . Bir de şimdiki şartlara bakın . İlamaşallah alet her şeyi hallediyor.  Bir tek şunu söyleyebilirim o yıllarda var olabilmek ,toplum tarafından kabul görmek çok daha zordu


                                       



- Sizin döneminizde müzik adına yapılan işler hala keyifle dinleniyor. O Dönemle şimdi ki müzik piyasasını değerlendirmenizi istesek ? 


- Kariyerinizde köşe taşı olduğunu düşündüğünüz olaylar var mı ?

Yok Can'ım hiç böyle şeylere kafa patlatmadım hayatımda 

- Gerek oyunculuğunuz gerek sesinizle her zaman baştacısınız sanat icra etmenin yanında amacınız para kazanmak mı yoksa çalışmadan duramayanlardan mısınız?

Para hayatımda hep ikinci  planda kaldı. Doğru mu iyi mi oldu bilemiyorum. Hep sevdiğim bana heyecan veren şeyi yapmaya çalıştım. Ama benim yaşlarıma gelince anladım ki gerçekten para da önemli . Ama aslı ben çalışmadan duramayan üretmeyi seven bir kadınım


- Hayatta olmazsa olmazım dedikleriniz var mı?


Hayır bu tür şeylerin gençlik safsatası olduğunu öğrenmiş bir yaştayım . Ve asla yapmam dediğiniz bir şeyin  yapılabileceğini 😂😂


                                        


- Son olarak sanal ortamda çok aktifsiniz sevenlerinizle sürekli iletişim halindesiniz sizce bu artık ihtiyaç haline mi dönüştü? 


Belki. Olabilir. Bu şekilde hiç düşünmemiştim. Bel ki de bu şekle dönüştü . Bilemiyorum . Ama ben insanları çok seviyorum . Onların yaptığın bir şeyle ilgili anında geri dönüşümleri benim barometrem oluyor. Örneğin albümü çıkarttıktan bir hafta sonra 5 şarkının kendi içinde yarıştığını ivedi olarak öğrendim

Benim için şahane bir deneyim oldu sizinle sohbet etmek. Çok teşekkür ediyorum kırmadığınız için her zaman sahnelerde olun sesinizle oyunculuğunuzla herkesin gönlünde taht kurmaya devam edeceksiniz. Çok özel ve kıymetlisiniz

Ben ilginize çok teşekkür ediyorum . Dinleyicilerimle fikirlerimi duygularımı paylaşmama imkan tanıdığınız için sağolun . Başarılar diliyorum. Sevgilerimle
Işıl Yücesoy 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder